Zářijový Křivoklát

26. 09. 2016 14:44:49
Jednu zářijovou sobotu jsme se vydali na hrad Křivoklát, který se prý dost často lidem plete s nedalekým Karlštejnem. Zvláštní že? Na oba se dostaneme z nádraží v Berouně a na obou také pobýval Karel IV..

Vyrazili jsme z Plzně směr Beroun a dále Křivoklát.
Regoinálka naším směrem byla plná rodin s dětmi a cyklistů. Nemluvě o kvantu vodáků již ve vlaku z Plzně.
Není se čemu divit, počasí jim více než přálo.
Po výšlapu k hradu nás čekalo krásné, prostorné nádvoří, velmi podobné tomu karlštejnskému.
U vstupenek jsme si označili pohledy tematickými tiskátky s hradem a koupili si lístky do hradu.
Průvodkyně byla velmi příjemná, její výklad byl obsáhlý, ale ne nezajímavý. Zkrátka něco pro mě, laického milovníka historie. Z prohlídky jsme se vydali na nedaleký vyhlídkový okruh.
Výhled byl úžasný. Hlavní věž byla bohužel zakryta lešením z důvodu opravy, ale i tak to stálo za to. Modrá obloha panorama ještě umocňovala.
Poté jsme celý hladový seběhli pod hrad do restaurace „U jelena“.
Obsluha restaurace byla velice neochotná, vůbec se nesnažili nám pomoci s výběrem stolu, z vnitřních prostor nás vykázali s tím, že je obsluha pouze na zahrádce. To nás utvrdilo v tom, že se sem již nevrátíme a nemohou od nás čekat pozitivní recenze. Uvnitř to vypadalo jako někde v Hiltonu, venku na pompéznost naopak moc nedbali.
O kousek níž byl další, příjemně vyhlížející podnik. Zahrádka byla plná rodin s dětmi, uvnitř nikdo. Zalíbil se nám stůl u baru.
V minutě jsme tam seděli a hned vybírali pivo k osvěžení.
Oběd byl výborný, jen na nás trošku zapomínali při obsluhování venkovních prostor. Pod svícnem je největší tma, což tu bylo naprosto evidentní. Obsluha byla v nezvykle nízkém počtu, ale i tak se ale snažili vše stíhat.
Pak už jsme se pomalu vydali směrem k vlaku. Na nádraží opět čekalo mnoho cyklistů s dětmi, turistů a výletníků.
Krásný výlet na jeden z nejstarších středověkých hradů u nás jsme zdárně zvládli a už teď plánujeme výjezd na Karlštejn, kde se moc těším do Velké věže.
Snad nám také vyjde počasí, jako nyní.

Fotogalerie

Autor: Simona Šiklová | pondělí 26.9.2016 14:44 | karma článku: 13.18 | přečteno: 267x

Metalfest Open Air 2017

Letošní ročník tohoto „Metalového svátku“, jak já tomu s oblibou říkám, se velmi vydařil.Počasí nám přálo a i přes nepřízeň předpovědi se nevyskytly během festivalu žádné větší deště.

20.6.2017 v 19:17 | Karma článku: 7.20 | Přečteno: 234 | Diskuse

Křest CD v Zach´s Pubu

Ve středu 17.5.2017 se ve vyhlášeném plzeňském klubu sešli všichni příznivci kapely Cheers! aby společně s nimi pokřtili jejich 3 CD.

19.6.2017 v 22:30 | Karma článku: 5.40 | Přečteno: 135 | Diskuse

Koupě bytu v roce 2017

Již delší dobu jsme přemýšleli o koupi nemovitosti. Nechtělo se nám bydlet do konce života v malém, pronajatém bytě 2+kk. Co půl roku jsme pokukovali po aktuální nabídce bytů a domků.

28.4.2017 v 9:24 | Karma článku: 8.22 | Přečteno: 967 | Diskuse

Krkonoše plné sněhu

Sněhové předpovědi nám celých 14 dnů před odjezdem šly vstříc. Takovou zimu nepamatuji už několik let. Škoda jen, že jsme se sněhu nedočkali už na Vánoce.

15.2.2017 v 15:58 | Karma článku: 3.90 | Přečteno: 253 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

David Rath

Sex s muslimskou princeznou

Román „Řád“ nás přenese do reality změněného života ve vzdálenější budoucnosti. Jediné, co stále zůstává stejné jsou hlavní síly pohánějící lidské osudy a tím i dějiny - moc, peníze a sex.

21.11.2017 v 13:47 | Karma článku: 9.09 | Přečteno: 590 | Diskuse

Iveta Svobodová

Sněhulák

Zašla jsem s dcerou na filmové zpracování Sněhuláka, a abych řekla pravdu, byly jsme obě docela zklamané. Štěstí bylo, že představitel hlavní role, Michael Fassbender, je moc pěkný chlap.

21.11.2017 v 10:15 | Karma článku: 6.61 | Přečteno: 283 | Diskuse

Karel Sýkora

Omeleta udělaná trošku jinak

Omeleta je pokrm, který se vyrábí z rozšlehaných vajec do kterých lze přidat různé přísady. Směs se rovnoměrně rozlevá na rozpálenou pánev a v průběhu smažení už se nemíchá. Smaží se až do doby, kdy je ztuhlá.

21.11.2017 v 9:55 | Karma článku: 4.38 | Přečteno: 114 |

Hermína Muchová

Světová premiéra v Řeznické přiláká do hlediště i samotného autora Billa C.Davise

Tragikomický souboj irských emigrantů o domov a kořeny, pravdu, pochopení a svobodu svého vlastního rozhodnutí v době, kdy Amerika přestává být synonymem pro lepší budoucnost a demokracii.

21.11.2017 v 7:30 | Karma článku: 7.92 | Přečteno: 327 | Diskuse

Karel Sýkora

Zaplatili byste kávu navíc?

Vešli jsme do kavárny, objednali si a sedli ke stolu. Po nás přišli dva lidé a objednali si také. „Pět káv prosím, dvě pro nás a tři navíc.“ Zaplatili pět káv, vypili své dvě a odešli.

21.11.2017 v 6:00 | Karma článku: 10.61 | Přečteno: 299 |

Pohodářka se smyslem pro humor